top of page

Sopimusehdot

Ylläpitosiivous AT Oy

Y-tunnus: 3572662-9

041 327 6990

info@yllapitosiivous.fi

Sopimusehdot ovat voimassa kuluttaja-asiakkaille. Yritysasiakkaiden sopimusehdot sovitaan erikseen. 

1. Tilaus 

 

Asiakas sitoutuu palveluun ja näihin ehtoihin tilatessaan palvelun yhtiön verkkosivuilta, puhelimitse tai yhtiön edustajalta. Asiakkaan ja yhtiön välinen sopimus syntyy, kun yhtiö vahvistaa tilauksen sähköpostitse tai yhtiön edustaja ja asiakas tekevät palvelusopimuksen. 

  

Yhtiö voi tarkistaa asiakkaan luottotiedot jonka takia asiakkaalta kysytään henkilötunnus. 

 

2. Tyytyväisyystakuu 

 

Mikäli yhtiön työ ei ole palvelukuvauksen ja sovitun mukaista, lupaamme täydentää työn samaan hintaan puutteellisilta osilta asiakkaan välitöntä ja asiallista reklamaatiota vastaan. Reklamaatio toimitetaan yhtiön työnjohdolle tai asiakaspalveluun välittömästi virheen tultua ilmi kuitenkin viimeistään 72h kuluessa siivouksesta. Asiakkaan on toimitettava tarvittavat tiedot puutteista tai vahingoista yhtiölle (esimerkiksi valokuvat sähköisiä kanavia pitkin). Palvelu ei ole puutteellinen, mikäli poikkeama johtuu asiakkaasta. Jos yhtiö ei pysty korjaamaan puutteita, se voi antaa vastaavan hinnan alennuksen seuraavasta palvelusta. 

 

3. Työaika 

 

Työaika sijoittuu arkipäiville maanantaista perjantaihin kello 8 - 18 väliselle ajalle. Viikonloppuisin ja arkipyhinä siivouksia ei suoriteta. Jos säännöllisen siivouksen päivämäärä osuu viikonlopulle tai arkipyhälle, sovitaan asiakkaan kanssa uusi päivämäärä siivoukselle.

 

Siivous on kuitenkin sovittavissa normaalien työaikojen ulkopuolelle. Jos työ suoritetaan työaikojen ulkopuolella, veloitetaan asiakkaalta näistä yhtiölle aiheutuvat lisäkulut.

 

4. Irtisanominen, peruutukset ja muutokset 

 

Irtisanominen 

Säännöllisen kotisiivoussopimuksen irtisanomisaika on yksi (1) kokonainen kalenterikuukausi molemminpuolin, joka alkaa kulua sen kalenterikuukauden viimeisestä päivästä, jonka aikana irtisanominen on tehty. Ensimmäinen mahdollinen irtisanomispäivä on ensimmäisen suoritetun siivoustapahtuman jälkeen. Irtisanomisajan siivoukset suoritetaan normaalisti ja ne veloitetaan normaalihinnalla. Jos asiakas ei halua että siivouspalveluita suoritetaan irtisanomisajan aikana, veloitetaan niistä silti täysi hinta. 

Peruutukset 

Mikäli tilaus on suoritettu etämyyntinä (puhelinmyynti, verkkokauppa tai postimyynti) asiakkaalla on oikeus perua sopimus 14 päivän kuluessa sopimuksen tai tilauksen tekemisestä. 

Siivouskäyntien peruutus tulee ilmoittaa yhtiön asiakaspalveluun viimeistään 3 päivää ennen sovittua siivouksen aloitusajankohtaa. Mikäli peruutus tehdään alle 3 päivää ennen aiottua aloitusajankohtaa, yhtiö veloittaa palvelusta 50% hinnan. Jos peruutus tehdään alle 24h ennen aiottua aloitusajankohtaa, ei asiakkaan maksuja hyvitetä ja yhtiö veloittaa palveluista täyden hinnan.

 

Muutokset 

Siivouskäyntien vakituista ajankohtaa on mahdollista muuttaa yhtiön vapaiden siivousaikojen mukaisesti. 

 

Peruutuksista ja muutoksista on ilmoitettava yhtiön asiakaspalveluun puhelimitse tai kirjallisesti yhtiön postiosoitteeseen tai digitaalisia kanavia hyödyntäen (esim. yhtiön sähköposti). 

 

5. Asunnon koko 

 

Asiakkaan velvollisuutena on antaa oikea tieto asunnon koosta tilauksen tekohetkellä. Asunnon koko määritetään asuinpinta-alan eli asunnon yhteenlasketun huonealan mukaan. 

 

Yhtiö on oikeutettu mittaamaan asiakkaan asuinpinta-alan joko omasta tai kolmannen osapuolen toimesta, mikäli on ilmeistä, että asuinpinta-ala on annettu virheellisesti. 

 

Pinta-alan mittauksesta aiheutuvat kustannukset veloitetaan asiakkaalta. 

 

6. Laskut ja maksut 

Palvelu laskutetaan asiakkaalta kerran kuukaudessa. Kuukausihinta voidaan veloittaa ennen tai jälkeen kyseessä olevan kuukauden siivoustapahtumia. Laskutus perustuu asiakkaan antamiin tietoihin, palvelukokonaisuuteen sekä yhtiön nettisivuilla voimassa olevaan hinnastoon. Asiakas on velvollinen antamaan oikeat tiedot siivottavasta kohteesta. Mikäli on ilmeistä, että asiakkaan antamat tiedot (esimerkiksi asunnon koko) on annettu väärin, korjataan asiakkaalta veloitettava hinta vastaamaan oikeita tietoja. 

 

Jos laskutus tapahtuu jälkikäteen, lasku lähetetään pari päivää kuukauden viimeisen siivous kerran jälkeen. Jos laskutus taas tapahtuu ennakkoon tulee lasku olla maksettuna ennen kuun ensimmäistä sovittua siivous kertaa. 

Maksuehto on 14 päivää netto. Viivästyskorko on voimassaolevan korkolain mukainen. Laiminlyödyt maksut siirrämme perintätoimiston käsiteltäväksi. 

 

7. Työn sisältö ja rajoitukset 

 

Työn sisältö määräytyy tilatun palvelukokonaisuuden mukaan. Siivouspaketin ajankohtaiset palvelukuvaukset löytyvät yhtiön nettisivuilta. Tuntiperusteisesti veloitettavissa palveluissa yhtiö ei ole sitoutunut ennalta määrättyyn palvelusisältöön, vaan palvelun sisältö muodostuu työntekijän työhön käyttämän ajan mukaisesti. 

 

Yhtiö ei ole velvollinen suorittamaan palvelusopimuksen ylittäviä tehtäviä. Siivottavan kohteen on oltava sen normaalikäyttöä vastaavassa kunnossa, taikka kohtuulliseksi katsottavassa kunnossa. Jos voidaan katsoa kohteen olevan erityisen huonossa tai likaisessa kunnossa, tai asiakkaan tahallisesti teettävän siivoojalla normaalikäytön olennaisesti ylittävää työtä, jonka ei katsota kuuluvan ylläpitosiivoukseen ja palvelukuvauksen mukaiseen siivoukseen, on siivoojalla oikeus keskeyttää työ ja yhtiöllä oikeus veloittaa tästä aiheutuvat kustannukset asiakkaalta, tai yhtiö voi suorittaa työn loppuun ja veloittaa tästä aiheutuvat kustannukset asiakkaalta. 

 

8. Kotitalousvähennys 

Asiakas vastaa itse kotitalousvähennyksen asianmukaisesta ilmoittamisesta verottajalle. Yhtiö toimittaa asiakkaalle vuosittain selkeän koosteen verovuoden aikana laskutetuista palveluista. 

 

9. Henkilötiedot ja tietosuoja

 

Yhtiötä ja sen työntekijöitä sitoo ehdoton vaitiolovelvollisuus asiakkaista tai tämän olosuhteista. Yhtiöllä on tiukat laatuvaatimukset työntekijöitään kohtaan.

 

Yhtiö sitoutuu käsittelemään asiakkaidensa henkilötietoja yleisen tietosuoja-asetuksen edellyttämällä tavalla. 

 

10. Asiakkaan osallistuminen 

Asiakkaalla on velvollisuus edesauttaa yhtiötä tarvittavilta osin siivoustapahtuman onnistumiseksi. 

Asiakkaalla on velvollisuus;  

  

  • huolehtia oven avauksesta sovittuna siivousajankohtana, tai  

  • huolehtia siivouskohteen avain yhtiölle hyvissä ajoin ennen sovittua siivoustapahtumaa 

  • huolehtia yhtiön siivoojan käyttöön jokaiselle siivouskerralle käyttövalmis imuri, sekä 

  • huolehtia imurin pölypussien ja suodattimien vaihdosta 

  • huolehtia siivouksessa käytetyt siivousliinat ja mopit puhtaaksi ja käyttövalmiiksi seuraavaa siivouskertaa varten (pl. ensimmäinen siivouskerta), tai 

  • asiakkaan ollessa pidempään poissa kotoa yhtiö huolehtii siivousliinojen ja moppien puhtaudesta 

 

Mikäli yhtiön siivoojan ei ole mahdollista suorittaa tilauksen mukaista siivoustapahtumaa asiakkaasta johtuen, lasketaan siivoustapahtuma tapahtuneeksi ja yhtiöllä on oikeus veloittaa palvelusta täysi hinta. 

Mikäli tiloissa on hälytysjärjestelmä, on asiakkaan ilmoitettava ohjeet sen käytöstä yhtiölle ennen ensimmäistä siivouspäivää. Mikäli asiakas ei ole antanut ohjeita hälytysjärjestelmän käytöstä ja siivoojat vahingossa laukaisevat hälytyksen, on asiakas vastuussa siitä aiheutuvista seurauksista ja siihen liittyvistä kuluista. 

11. Yhtiölle kuulumattomat palvelut 

 

Eritesiivous 

  

Yhtiö ei suorita eritteiden siivouksia. Eritteiden, (kuten: uloste, veri ja oksennus) siivoamisesta peritään 40€ eritelisä. WC:n osalta eritteet siivotaan normaalikäyttöä vastaavilta osin ilman lisämaksua. Yhtiön siivoojan kohdatessa WC:n osalta eritteitä normaalikäyttöä ylittävältä osalta, on yhtiö oikeutettu keskeyttämään siivoustapahtuma ja asiakas ei ole oikeutettu hyvitykseen. Yhtiö voi suorittaa siivouksen loppuun, jolloin asiakkaalta veloitetaan lisämaksu. 

 

12. Viivästykset ​

Mikäli yhtiö ei suorita siivousta kohtuullisessa ajassa sovitusta ajankohdasta, on asiakas oikeutettu sopimuksen purkuun välittömästi, mikäli viivästyksestä aiheutuu asiakkaalle olennaista haittaa. Mikäli asiakas vaatii silti palvelun suorittamista tai sopimuksen jatkamista, ei hänellä ole oikeutta purkaa sopimusta. 

 

13. Vastuut ja rajoitukset 

Yhtiöllä on sopimuskaudella voimassaoleva toiminnan vastuuvakuutus, joka kattaa yhtiöstä tai sen toiminnasta suoraan tai välillisesti asiakkaalle aiheutuneet vahingot, jotka ovat yhtiön korvausvelvollisuuden piirissä. Korvausvelvollisuus määräytyy yhtiön ja vakuutusyhtiön selvityksen pohjalta. 

Yhtiö ei ole korvausvelvollinen, mikäli vahinko on aiheutunut esteestä, johon yhtiö ei ole voinut vaikuttaa, taikka asiakas ei ole tiedottanut yhtiötä tarvittavilta osin vahingon ehkäisemiseksi. 

14. Ylivoimainen este ​

Yhtiö ei ole vastuussa ylivoimaisen esteen aiheuttamasta palvelun viivästymisestä tai suorittamatta jättämisestä (esimerkiksi lakot, kapinat, luonnonkatastrofit, sähkökatkot tai puhelinverkon toimimattomuus).

 

15. Tulkinta 

Näitä yleisiä ehtoja ja niihin liittyviä sopimuksia tulkitaan Suomen lakien mukaan. 

16. Riitojen ratkaiseminen 

 

Osapuolet pyrkivät ensisijaisesti ratkaisemaan kaikki mahdolliset näihin yleisiin ehtoihin tai niihin liittyviin sopimuksiin liittyvät riidat, kiistat tai vaatimukset sovinnollisesti neuvottelemalla. Yhtiön ja asiakkaan väliset sopimattomat riidat ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa. 

bottom of page